Basiscursus

Gedag!

Zoals vele van mijn pixelkijkers zullen weten (maar velen ook niet) heb ik gedurende een 5-tal jaren “basiscursus ter behalen van het attest van animator in het jeugdwerk” gegeven – een hele mond vol! –  eerst bij de Vlaamse Dienst Speelpleinwerk en later bij het balanske, de vrijetijdswerking met en voor kinderen met een handicap, waarover ik eerder al een bericht postte.

Deze week was het weer zover. Het is het eerste jaar dat ik geen cursus geef en ik moet toegeven dat ik het harder heb gemist dan ik had gedacht. Om iedereen die ooit zo’n cursus geeft gevolgd of gegeven, het fijne gevoel ervan even mee te geven, en om iedereen die nooit een basiscursus gevolgd heeft even het fijne gevoel van een basiscursus te laten voelen, post ik deze foto. Hij werd genomen vorig jaar deze tijd van het jaar. De naam van de jongen in kwestie ben ik vergeten (dat gaat zo, als je een cursist of 150 hebt zien passeren, vrees ik) maar ik weet wel dat hij een toffe gast was in de groep. 🙂

De foto werd genomen op één van de laatste dagen. Dan krijgen de cursisten de opdracht een volledige spelnamiddag zelfstandig voor te bereiden waaruit ze een stukje moeten uitvoeren. Die gasten krijgen een hele week een boost aan spelprikkels. Ze worden a.h.w. gebrainwashed 🙂 Een niet-ingekleed spel (simpel gezegd: een spel dat niet in één of ander thema is gegoten) is op dat moment daarom gewoon not done. Zich verkleden als spelbegeleider is daarom het minste dat ze kunnen doen. Deze jongen is dus NIET psychisch gestoord ofzo, ’t is bijna van te moetes 🙂

Grappig beeld, toch?

Cursusfoto

Voor de zekerheid: de kerel draagt een pruik en valse snor – maar dat had u ongetwijfeld al door! 🙂

Tot genoegen!

Stephanie

Geef een reactie

