Licht1

Een goede zondag gewenst, beste Pixelkijker.

Hieronder één foto die de selectie voor de fotografieles niet haalde en een andere die die selectie wél haalde… Aan u om te raden dewelke 🙂

De opdracht luidde: maak een foto waarin verschillende soorten licht vervat zitten (waarvan één soort daglicht is). Omdat je bij klaarlichte dag geen andere lichten dan daglicht ziet (of ze toch moeilijk kunt fotograferen) is ondergetekende om halfelf nog de straat op getrokken vorige week. Gelukkig zijn die flashy fluovestjes tegenwoorden verplicht in de auto te leggen – het is goed van pas gekomen: voor deze foto heb ik mijn leven gewaagd!

het plan was eigenlijk om OP een brug te gaan staan en de autostrade (met liefst nog een op de sporen erlangs passerende trein erbij) te fotograferen – cliché, i know, maar ik had niet al te veel inspiratie meer. Ik rijd dus naar een brug gereden. Blijkt die over een oude en dus niet gebruikte spoorweg te gaan, met ernaast helemaal géén autostrade. Een beetje verder zag ik dan de brug die uiteindelijk mijn model geworden is. Tweedekeus dus, maar misschien net iets origineler dan het andere idee! 🙂 Een geluk bij een ongeluk.

P.S. de brug hierboven zijn uiteindelijk de autostrade en de sporen wel. Ik zat dus in de buurt 🙂 Ik moet zeggen dat als je ONDER die brug staat en er passeert zo’n TGVgeval boven je – eng hoor… 😦

Zij die verder gaan blokken, groeten u!

One thought on “Licht1

  1. Ik vind dit een hele mooie!
    Heb je foto’s ontdekt via Indymedia, waar je vorig jaar een reportage postte over het Stadsmuzikantenfestival. Als ik het goed heb is dat je enige reportage die je daar ooit postte?
    Wel, ik ben blij dat ik nu je blog gevonden heb. Er staan werkelijk pareltjes in!
    Groetjes,
    Jo van bio

Geef een reactie

