Fietsvakantie (1)

Ziezo, Pixelkijker, daar zijn we weer.

Het fietsen heeft me deugd gedaan. Behalve een zere poep, twee halfverbrande knieën waarvan één vrij gevoelig ter hoogte van de miniscus, ben ik er zeer goed en gezond uitgekomen. Ik ben niet gevallen ondanks het meedragen van bagage. Daar was ik was bang voor, maar dat is goed meegevallen.

De nieuwe fiets (zie eerdere post), is bij dezen ook uitgebreid getest op hetgeen waarvoor hij dient te dienen (amai wat een zinsconstructie!). En hij is goed bevonden. Zoals in die reclame van enkele jaren geleden: “oké” (lees nasaal op zijn Chinees (…) Heb hem even geyoutubed, doch zonder resultaat… 😦  )

De tweede nacht heb ik gelogeerd in Vakantieverblijf De Zeekameel wat alleen al o.w.v. de originele naam, maar ook gezien de heerlijke ontvangst, fijne kamers, schappelijke prijzen en gezellige ligging, een vermelding op dit blog waard is. Geen grote luxe. Erg basic. Maar al wat je nodig hebt, is er voorhanden!

Genoeg reclame. Ah nee, toch niet! Bovenstaande foto is de eerste die ik hier post die met mijn nieuwe camera is gemaakt. De D50 doet het nog prima hoor, dank u, maar de nieuwe is een compact(je): de Canon Powershot G9. In alle bescheidenheid is dit m.i. één van de betere compactcamera’s die momenteel op de markt zijn (daarom kocht ik ‘m ook, natuurlijk!). Gezien ik op de fietstrip alle bagage meenam op mijn tweewieler, beperkte ik het gewicht liever. Mijn 2.8-lenzen waren dus geen optie ditmaal… De verhoudingen van de G9 zijn zoals de meeste compacts 3/4 i.p.v. 2/3, vandaar de verandering in formaat. Over het toestel ben ik zeer tevreden. Nu nog mooie foto’s leren maken. LOL. (Qua zelfrelativering kan dit tellen, geef toe…)

Nu, wat het beeld zelf betreft: dit maakte ik vanmiddag. U herkent ongetwijfeld het semiprofessioneel materiaal van de vissers op de pier van Oostende. Ik vind zelf dat er heel wat ritmische lijnen in zitten en daarom vind ik ’t wel een geslaagd beeldje… Heb ‘m ook eens in ZW omgezet, maar dat vind ik precies minder krachtig…

Nog even een woordje over de zeer nabije toekomst: ik zal de komende drie dagen vertoeven op Suikerrock. Ik heb een perskaart, weet u nog? Ik zal er dus naar harte(n?)lust kunnen -én mógen!- fotograferen, tussen de écht fotografen, met mijn klein en relatief goedkoop materiaal. Hihi. Wordt weer lachen. Dat was vorig jaar wel kicken hoor, ik kijk er echt naar uit. Ik ga in augustus geen foto’s meer mogen maken. Er staan er nu al zoveel op de wachtlijst van mijn zee-tripje, én nu komen er nog massa’s aan van Suikerrock (vorig jaar maakte ik er om en bij de 2500 op twee dagen tijd – ik ben toen maar twee dagen gegaan)… Wanneer ga ik die nog gepost krijgen! Nu komen de nadelen van de nieuwe lay-out naar boven: slechts één foto per post. Als jullie, Pixelkijkers, de moeite doen om even voort te scrollen kan ik er natuurlijk meerdere per dag posten. Wat denkt u? Strak plan of niet? 🙂

Nota van de redactie: Amai, ge ziet dat ik drie dagen alleen op pad ben geweest, ik ben een stortvloed van woorden, momenteel! Waarvoor mijn welgemeende excuses. Om het geheel wat te structureren heb ik a posteriori beslist de onderwerpen van elke alinea in het vetjes te zetten…

4 thoughts on “Fietsvakantie (1)

  1. De G9 is een zeer goede keuze! Mocht ik budget hebben, kocht ik me er ook eentje, maar in feite heb ik geen probleem om met mijn fotomateriaal te sleuren.

    Laat de foto’s maar komen!

  2. ‘k Dacht even, dat je de fiets aan de hengel had gehangen en de visserij was toegekeerd.
    Mooie foto van een voor mij onbegrijpelijke sport 😦

Geef een reactie

