Dranouter

Een voorafje over de foto: eentje van op Suikerrock die ik u niet wilde onthouden. Technisch niet geweldig, I know, maar het is wel een échte Bart Peeters foto, vind ik. Het moest bijgevolg enorm snel gaan… 🙂

Dag vrienden,

het was weer even stil. Ik heb op Dranouter gezeten. Samen met mijn goede vriend de gaatjescamera. Ik ben ràààzend benieuwd wat DAARUIT gaat komen! Slechts één keer heb ik Koen-de-gaatjesgoeroe moeten sms’en met een vraagje. Op zich vind ik dat al een prestatie. Hihi.

Ondanks enkele verwoede pogingen, kreeg ik geen accreditatie te pakken. Jammer, dacht ik eerst, tot ik besefte dat het zo’n twee jaar geleden was dat ik nog eens naar een concert/festival ging zónder D50-met-superlens; ergo niet-zwaargeladen, ergo onbezorgd om diefstaltoestanden (want ja, ik ben toch altijd een beetje voorzichtig met die zaken), ergo niet-prestatiegericht, ergo genietend!

Hoewel ik, in tegenstelling tot de D50, mijn goede vriend de G9 wél bij me had heel het weekend, heb ik er weinig of zelfs geen foto’s mee gemaakt. Zijn voornaamste functie was namelijk “lichtmeter spelen” om de juiste sluitertijd voor de gaatjescamera te bepalen.

Genieten was het. Genieten, zeg ik u! ’t Was heerlijk op het folkfestival. Weer véél dingen aangekruist in mijn festivalgids, die ik mee naar huis bracht om de namen niet te vergeten van de bands waarvan ik CDtjes wil kopen. 🙂

De vier fijnste momenten waren, in chronologische volgorde:

  • het optreden van Eva Deroovere (amai wat een madam!)
  • een boombalachtig gegeven met muziekbegeleiding van transpiradansa
  • het optreden van Rios+Neve+Proesman
  • en het optreden van Hannelore Bedert. Ik kreeg eindelijk de kans om haar eens live aan het werk te zien en ik weet zéker dat we nog veel van deze jonge singer/songwrite(ste)r gaan horen! Hoera!!

Deze week wordt nog een zeer drukke week wegens halve verbouwwerken hierthuis, een huwelijk en het vertrek op een tiendaagse reis richting Santorini. Veel gefotografeer zal er dus niet bij zijn deze week… Desalniettemin doe ik hier en daar een poging om wat foto’s te posten. Misschien nog wat beelden van de fietstrip of suikerrock (zoals deze), of wie weet – als het filmpje vol raakt? – komen er ook écht foto’s uit die luciferdoos gerold en wie weet trékken die beelden dan ook nog op iets!?

’t Is echt geweldig speelgoed zenne, zo’n gaatjescamera, en O ZO SPANNEND! Ik voel me zoals die keer dat ik een miniatuurtautootje (een Opel Kadet!) kreeg aan de kassa van de GB… 18 jaar geleden… 🙂

Ik vroet u griendelijk… oei*…

S.

*ik had me écht ‘versproken’ maar vind het nog wel grappig zo. Hihi.

5 thoughts on “Dranouter

  1. @stuut: jap, héél verslavend. Maar ik ben zelf meer gedigitaliseerd dan ik vermoedde, denk ik, want ik vind het zooooo frustrerend dat ik geen instant resultaat te zien krijg… Haha. En de blikken van mensen rondom zijn soms ook grappig. Niet zozeer op het moment dat je de foto maakt (want dat valt op een druk festival gewoon niet op) maar wel op het moment dat ik (apetrots!) mijn camera laat zien en de werking uitleg. De reactie is doorgaans: “maar hoe trékt ge dan een foto? waar zit de ‘knop’??”
    @naamgenoot 😉 : wow: héérlijk. Maar… hoe trékt ge dan een foto? waar zit de ‘knop’??
    😀

  2. Leuk je op Dranouter gezien te hebben.
    Was maar kort wegens het vele geloop van links naar rechts.
    Ook zo lekker uitgeregend bij het optreden van Loreena McKennitt ?
    Stuur efkes een mailke, ietske leuk voor laatste weekend van augustus.

Geef een reactie

