Santorini (6)

Vooraf: de titel van deze post klopt niet helemaal want de foto is ei-genlijk fei-tenlijk in de luchthaven van Zaventem gemaakt (bij het vertrek; dat merkt men aan het bleekscheet-zijn van mijn broer en mijn moeder haar arm).

Dit beeld is een snapshot*, dat besef ik (het IS ook zeer snel gemaakt) maar ik vond het wel leuk o.w.v. drie redenen:

  • ik vind het leuk hoe de arm het beeld in de hoek doorkruist
  • ik vind het leuk hoe de chips die mijn broer in zijn mondje wil stoppen, suggestief is voor hetgeen zich in de zak waar mijn moeder naar grijpt, bevindt
  • ik vind het leuk hoe de lamp waarop mijn broer zit, visueel nogal sterk werkt voornamelijk o.w.v. de felle kleur (die elders in het beeld nauwelijks te vinden is)

Is deze uitleg overbodig? Does it make sense? En zààg ik nu niet keihard? 🙂

*Op het BD-forum merkte ik dat dit woord nogal denigrerend werd gebruikt. Ik weet niet goed een beeld daarom ook minderwaardig IS. Straatfotografie bijvoorbeeld, lijken me niet anders dan snapshots te zijn, terwijl (dat bewijzen vele vele bloggers dagelijks weer) dat allesbehalve een minderwaardige vorm van fotografie is. Vind ik… maar wie ben ik!?

Geef een reactie

