Voetbal (2)

7 thoughts on “Voetbal (2)

  1. ik word er GEK van! – ligt dat nu aan mijn slecht scherm of is het écht zo dat mijn foto’s niet scherp zijn, eenmaal ik ze upload op dit blog?
    De scherpte ligt in het origineel op de speler die de vrije schop gaat zetten, terwijl het hier op wordpress lijkt alsof er NIETS scherp is! 😦

  2. Lijkt op mijn scherm toch vrij goed hoor . Al zou ik moeten kunnen vergelijken met jouw scherm. Ik zie alvast de letters achteraan rechts ‘wegenbouw’ toch mooi scherp. De spelers zijn moeilijk op scherpte te beoordelen wegen de beweging. Welke verscherping bij het verkleinen gebruik je?
    Dit beeld doet me denken aan de krantenspelletjes destijds waarbij men de bal wegkloonde en men dan als lezer moest raden waar de bal zich situeert. Dit zou een leuke geweest zijn.
    In ieder geval een geslaagde actiefoto met daarenboven mooi licht en een perfecte contrastbeheersing

  3. Als je geen verstand van voetbal hebt en niet begrijpt waarom mannen dat een leuk spelletje vinden….nou, dan kun jij deze foto niet gemaakte hebben 😉
    De scherpte, ach ja, wat of wie is scherp? ’n Beetje dynamiek is toch nooit echt scherp? 😉

  4. mijn boodschap is niet juist overgekomen denk ik (of fout geschreven hèhè).
    Op mijn computer, op mijn harde schijf dus, is deze foto wél haarscherp, net als alle vorige bijna-120 posts op wordpress. Mijn probleem is dat mijn foto’s SCHERP zijn, ook nà de verkleining en bewerking in photoshop, maar dat eenmaal ze op wordpress komen te staan, ze vanzelf gaan ver-on-scherpen (of hoe heet zoiets: blurren? 🙂 ). Kan dat aan Mozilla liggen? Of aan wordpress? Of aan de lay-out die ik gebruik? Of…???
    Het frustreert me echt enorm. Nog wordpress’ers of bloggers die dit probleem ondervinden? Of nog beter: nog bloggers die dit probleem HADDEN en die het hebben kunnen oplossen? Alvast bedankt voor de tips!
    S.

  5. Elke layout bij WordPress heeft een maximumformaat voor de foto’s.
    Bij mij ( Redoable Lite thema) is dit bijvoorbeeld 610 pixels breed. Verklein ik de foto’s tot 800 pixels, dan moet WordPress nogmaals een aanpassing doorvoeren met alle nare gevolgen.
    Het beeld dat ik hier zie heeft een breedte van 840 pixels. Heb je de foto exact tot dat formaat verkleind alvorens te posten?

Geef een reactie

