Portfolio

Dag beste bloglezers,

ik heb wat info van jullie, al dan niet ervaren fotografen, nodig.

Ik ben nu een dikke 2,5 jaar (op amateuristische wijze en in alle bescheidenheid) bezig met fotografie. Ik wil nu graag een portfolio maken, zowel op papier als online. Voor de papieren versie dacht ik aan 3 fotoalbums, respectievelijk een best of van 2006, 2007 en (binnen een maand of 2) 2008. Per thema (portretten, natuur, concerten,…) zou ik dan foto’s groeperen. Die boeken ga ik dan waarschijnlijk bij Blurb bestellen, denk ik. Maar misschien zijn er nog (betere?) alternatieven. Wat raden jullie aan?

Voor de digitale versie ben ik er nog lang niet uit. Een flickraccount is een optie. Ik heb momenteel een picasaweb (van Google) waar ik zo familiefoto’s enzo in massa’s per keer opgooi, meestal onbewerkt, en vaak onder beveiligde vorm (met een soort van code). Zijn hier mensen die een bepaalde voorkeur hebben en zo ja, waarom?

Alvast bedankt!

S.

ps: ik ga straks op kraambezoek. u weet waar u zich aan kan verwachten, morgen of vanavond 🙂

pps: nu ik toch nostalgisch bezig ben met het selecteren van mijn beste -eerste- foto’s, een fotootje uit mijn aller-allereerste fotoshoot, met mijn gezin in de Paterskerk. U ziet hier mijn tweede-oudste en mijn jonste broer die elkaar doodgaarne zien, dat ziet u 😉081108alexander-en-philippe-paterskerk

3 thoughts on “Portfolio

  1. ik was door je foto’s aan het bladeren en op deze vraag wilde ik wel reageren, misschien ondertussen al te laat.. Als je je portfolio wil gebruiken om betaalde opdrachten te versieren, zou ik geen apart album per jaar nemen, maar 1 album met je allerbeste foto’s. leg ook van tevoren een maximum vast van het aantal foto’s dat erin mag. als je beelden MOET schrappen blijven automatisch de besten over!
    leuke foto’s, trouwens!

  2. Pingback: Een veelzeggend beeld « Blog Archive « Stephanie Verbeken

Geef een reactie

