Nestor II

081128-nestor

Uit het archief

Bij dezen stel ik u voor: de duif Nestor II (die de opvolger is van Nestor I, een Vlaamse Gaai*)

Ik ben geen échte natuurliefhebben ofzo, maar het lot van zwakke beestjes kan mij af en toe raken. Bij het ochtendlijk uitlaten van de hond, tijdens mijn tweede zit van de zomer van 2007, lag bovenstaande te creperen op de stoep onder een boom. Uit het nest gevallen, denk je dan… Aangezien ik quasi 24u op 24 thuis was, heb ik het beestje opgeraapt en verder verzorgd gedurende meer dan maand! In zijn schoendoos volgde hij mij overal. Hij praatte terug (of beeldde ik me dat in?) en at uit mijn hand. Drinken ging soms moeilijk maar een spuitje deed wonderen – eens ik doorhad hoe het moest, ging het wel…

Een vogelkooi uit het Spit (kringloopwinkel) en twee zakjes vogeleten later, begon Nestor te vliegen. Ik heb hem een eerste keer laten gaan, maar toen bleek dat-ie nog niet écht zelfredzaamwas. Ik dus een heuse reddingsoperatie opgezet. Een kleine week later, is Nestor voorgoed gaan vliegen. Hij is nooit teruggekomen, maar aangezien hij zelfs van onze Oscar geen schrik had, ga ik ervan uit dat hij het niet echt gehaald heeft. Maar dat beeld ik me liever niet in… 🙂

*Nestor I werd ten huize Verbeken ook gered en opgevoed (en met kaasrestjes vetgemest, denk ik 🙂 ).

2 thoughts on “Nestor II

  1. Het siert je om mee te leven met het kleine grut.
    Jaren geleden heb ik een duif uit de vaart gevist, op het nippertje gered van de verdrinkingsdood. Thuis dan afgedroogd, want dat beest droop uit en daarna met de haardroger voorzichtig droog geblazen. Nog een nachtje laten bekomen want ze was totaal uitgeput. Daarna kreeg ze haar vrijheid terug.

Geef een reactie

