1/1/9: Beeld nr.150! hoera!

 

0901012

Vooraf: ik heb gezocht naar mijn Beeld Van Het Jaar en ik kon niet kieze (amai dat klinikt dikkenekkerig, maar het is niet zo bedoeld! Ik kan écht gewoon nooit kiezen omdat ik meestak in verschillende beelden iets goeds zie, en ook wel omdat ik niet weet wat nu dé criteria bij uitstek horen te zijn – ik heb toch nog veel te leren, precies…). Ik heb dus voor een nieuwe gekozen…

Een nieuw jaar equals een terugblik op het afgelopene. De minuten aftellend tot een nieuwe Geert Hoste (alwaar ik jaar na jaar 365 dagen naar uitkijk!), lijkt me dit een geschiktmoment te zijn om het kort over 2008 te hebben (en misschien ook even over 2009).

2008 was een bewogen jaar. Op persoonlijk vlak is er niet zozeer veel veranderd; ik ben nog steeds mijn dwaze vrijgezellen-zelve. Op fotografisch vlak daarentegen heb ik enkele leuke en boeiende dingen kunnen/mogen meemaken. Het hoogtepunt (al had ik niet meteen vermoed dat het dat zou worden) was misschien wel de oprichting van dit bescheiden blogje. Ik amuseer me ermee. Soms is het corvee, maar andere periodes heb ik stof (en tijd) te over en houd ik me er graag actief (bloggen) én passief (lezen en comment’en) mee bezig. Dat er een heuse bloggersgemeenschap bestond (waar je op een doordeweekse zaterdagavond mee op café belandt), daar had ik tot voor enkele maanden geen flauw benul van. Ik ondervind nu echter het plezier van er voor een klein stukje deel te mogen van uitmaken.

Andere leuke kansen kreeg ik bij Veto, met als superhoogstetophoogtepunt de vijfminutenshoot met Stef Bos, maar ook Hannelore Bedert was een uitdaging (wegens érg moeilijke lichtomstandigheden).

Suikerrock 2008 staat natuurlijk ook in mijn geheugen gegrift en nu al hoop ik dat ik er in 2009 weer zal kunnen bijzijn, want ook dààr heerst zo een beetje het “wij-fotografen”-gevoel, dat ik in mijn persoonlijke omgeving nergens terugvind.

2008 zal de Stephanie-Verbeken-annalen ingaan als het jaar waarin fotografie meer werd dan een hobby’tje. Ik heb op dit ene jaar véél bijgeleerd, vind ik, en ik pluk daar hoe langer hoe meer de vruchten van.

Oh ja – en dan zou ik nog bijna het pinhole-gedoe vergeten. Ook daarin zette ik mijn eerste érg voorzichtige stapjes, afgelopen jaar en… neen, toch niet… dat hoort bij de voornemens!*  😉

Wat de cijfertjes van 2008 betreft: ik ben trots te mogen aankondigen dat ik tot op heden 14,388 bezoekers ontving. Het bovenstaande beeld is beeld nr. 150 (dit is niet helemààl correct aangezien ik enkele maanden geleden veranderde naar een lay-out waarin slechts één beeld wordt getoond – de posts die van daarvoor dateerden bevatten soms meerdere foto’s en daarvan is telkens slechts de eerste overgebleven – we zitten dus aan 150 netto) wat ik wel een mooi aantal vind! Deze 150 beelden zijn verspreid over 162 posts die samen 341 comments opleverden – waarvoor dank aan mijn trouwe bezoekers. Opsommingen zijn pijnlijk omdat je dan toch steeds mensen vergeet, maar de trouwste commentatoren zijn toch deze: Koen B, Koen D, Martine, Erik, Peter, Kris, René, Karina, Pieter, Joris, Liever, Robbie, Herman, Xray, Lisa Develtere, Sanne-die-me-wel-bezoekt-maar-geen-comments-achterlaat (hihi), en last but not least Het Meisje Met De Oorbellen! (Ik heb dan wel geen blogroll, wat ik een serieus nadeel vind aan deze template, maar bij dezen heb ik dat misschien een klein beetje goedgemaakt?) Ik heb zowaar één comment gehad van opperfotoblogger Artur! En dat àllemaal in 2008! Driewerf hoera!!

Wat de fotografie in 2009 betreft, staan er al wat dingen op het programma. Ten eerste kan ik natuurlijk niet wachten tot ik mijn nieuw toestel in handen krijg en ten tweede ga ik ook mijn eerste stappen zetten in de huwelijksfotografie. Echt definitieve en concrete afspraken heb ik nog niet meteen versierd, maar er zijn een paar afspraken in onderhandeling. Huwelijksfotografen die assistentes zoeken, mogen mij dus nog steeds contacteren! 😉

En dan zijn er, tot slot, de clichématige, maar o zo onontbeerlijke Goede Voornemens. Ik heb er eentje gemaakt tijdens (en na) de Leuvense Bloggersmeeting in december laatstleden. Ik ga nl. trachten alleen nog commentaren te posten die voorzien zijn van iets constructiefs. Geen “sjiek.” of “goed gezien.”–s meer. Ik ga proberen bij de beelden die ik becommentatieer iets te schrijven in de aard van: “dàt vind ik knap maar dít zou ik anders doen”. Dit goede voornemen – ere wie ere toekomt – heb ik te danken aan Koen.

*Een tweede goede voornemen bestaat uit het meer maken (en bijgevolg ook meer posten) van pinholebeeldjes. Ik wil me er meer in verdiepen maar het is soms toch o-zo-veel werk… Ik stel voor dat jullie meer aan mijn mouw trekken hierover, want dan maak ik er misschien meer werk van! (nu bedenk ik me net… het is misschien not done om bij het maken van een goed voornemen hulp te vragen? hèhè) Alleszins alvast bedankt voor de morele steun 🙂

Ik groet jullie allen pixelmatig doch bijzonder vriendelijk en wens jullie allen een heel goede gezondheid toe, want zonder sta je nergens! Hoppa! 2009 is ingezet!

8 thoughts on “1/1/9: Beeld nr.150! hoera!

  1. Dat eerste goede voornemen heb je van mij? Ik voel me vereerd, maar ik zeg zeker niet altijd iets constructiefs in m’n commentaren hoor. Gewoon ‘prachtig beeld’ moet ook wel eens kunnen, maar niet altijd uiteraard. Ik denk dat ik zelden zeg hoe ik het zou doen (daar kan je best karig in zijn), maar ik leg wél graag de nadruk op wat ik goed vind aan een beeld. Het positieve in een foto accentueren zeg maar.
    Voor jou ook het allerbeste voor 2009, Stefhanie! Als er iets is dat hier op je blog én tijdens de Leuvens bloggersontmoeting zo opviel, dan is het wel je aanstekelijk enthousiasme! Ik vind dat geweldig! je gaat meer en meer de semi-professionele toer op? Wel, Je hebt daarvoor de broodnodige passie voor fotografie echt wel in je lijf!

  2. OOK Driewerf hoera voor je bewogen 2008!
    Maak er een even enthousiast nieuw fotojaar 2009 van…
    Ja, die pinholes… enkel de doorzetters zullen zegevieren…
    Doen, dus!

  3. Ik schreeuw: ” Geef er een lap op !!! ”
    In fotografie, café-praat, studie en gezang, enz, dit alles zal zo-ook begeerd worden in 2009. Maar “the famous pinhole”, daar willen we “meer” van zien.
    Gedriewerfde groetjes,

  4. De mening van Koen kan ik enkel maar bijtreden. Ook bij mij vielen je enthousiasme en spontaniteit op. Ik denk dat deze eigenschappen van je ons in de toekomst nog fotografisch versteld zullen doen staan.
    Veel fotoplezier in 2009!

Geef een reactie

