Vakantiekiekje (2)

090215vakantiekiekje21

Een vierkantje deze keer – ik heb er nu toch de vinger, links in beeld, afgesneden! 🙂

En oei, ik heb precies een tikfoutje gemaakt: ik heet natuurlijk niet srtephanie, maar stephanie 😉

misschien, naar aanleiding van Dikkie’s comment op het vorige beeld, een uiteenzettinkje van eerder technische aard om kort uit de doeken te doen hoe ik de belichting regelde.

Dankzij een zeer intelligent aangelegde nonkel (het zit in de familie of het zit daar niet, nietwaar? 🙂 amai wat een flauw mopje!) heb ik een ivercoon digitaal kunnen koppelen aan dit toestelletje, waardoor de juiste belichtingstijd automatischerwijze op een hypermodern mini-lcd-scherp verscheen.

amai. alwéér een flauw mopke. dat is natuurlijk niet waar! ik heb gewoon mijn digitale camera (de powershot G9, die by the way intussen bijna verkocht is) op f8 gezet en dan keek ik welke sluitertijd hij aangaf. door wat eenvoudige rekenwerk, telde ik zodanig veel stops erbij, zodat ik op plus-minus f100 uitkwam (wat ongeveer de reële f-waarde van deze pinholecamera is). Dat was de belichtingstijd die ik dan gebruikte om de beelden te schieten. Klepje open – seconden tellen (of bij 16′-sluitertijd de gsm instellen op stopwatch 🙂 ) – klepje toe en draaien aan de spoel. Klaar was Kees.

Morgen ben ik er weer, met meer weer beelden!

4 thoughts on “Vakantiekiekje (2)

Geef een reactie

