Veerle & Daan

Morgen, zaterdag, mijn eerste huwelijk als co-fotograaf. Woehoew! Bij Veerle & Daan. Zij trouwden afgelopen woensdag reeds voor de wet, alwaar ik de énige fotograaf aanwezig was. Het viel mij al op hoe snél alles moet gaan (en hoeveel inzicht je moet hebben in de structuur van de burgerlijke en kerkelijke diensten). Wisselen van lens, op het moment dat de ringen worden uitgehaald, bijvoorbeeld – het zal me geen tweede keer overkomen. 🙂

Qua flitstechniek moet ik écht beter kunnen. 2/3 van de beelden zijn nog onscherp of op zijn minst niet in orde qua techniek. En veel originele beelden heb ik ook al niet. ’t Zijn snapshots, die iedereen zou maken, alleen zijn ze (in de gelukte versies tenminste) technisch gewoon iets beter dan wat de gemiddelde compact-fotograaf presteert… Maar dus veel origineels kan ik niet tonen…

Toch was ik nét op tijd voor bovenstaande beelden. Is het wat? Ik probeer ook maar wat uit hè… 😉

090227veerledaan

3 thoughts on “Veerle & Daan

  1. Mooie beelden voor je eerste reportage; niet superscherp, dat niet, dat komt omdat je diafragmawaarde te klein staat (onafhankelijk van je flitssnelheid). De scherpte zit ook te veel in de voorgrond.
    Als ik van jou was zou ik ook alles in RAW fotograferen en daarna de WB aanpassen in Lightroom of PS. Je foto’s zijn een beetje te rood en het wit is niet wit genoeg. (WB meting te afhankelijk van het omgevingslicht).
    Voor zulke reportages moet je idd veel ervaring opdoen, wil je echt origineel uit de hoek komen; maar je zal snel evolueren, daar ben ik zeker van.

  2. Wou nog even zeggen dat ik vind dat die foto’s van den trouw super goed geslaagd zijn hoor! Ge hebt da goed gedaan!! Het zou met mijn klein sonydingske er in de verste verte niet op trekken denk ik zo 😉 En als er nog eens iemand in mn familie trouwt, ik weet u te vinden he!

Geef een reactie

