min of meer oké geflitst?

Een beeldje voor veto. Normaal probeer ik het te vermijden van beelden te posten die nog moeten gepubliceerd worden (lijkt me fijner voor veto, misschien?) maar bij deze wil ik graag vragen of’t een beetje oké zit. ik heb nl. proberen te flitsen opdat de vlag en de fietsen nog wat zichtbaar waren maar ook de omgeving… heb dus op sluitervoorkeuze (i.p.v. aperture) ingesteld en een “te lange” sluiter gebruikt. Is dat hoe het “hoort”?

De vlag is nu echter niet super-scherp. Denk ik.

Enfin. Feedback is méér dan welkom!

S.

090305fietsenrace

3 thoughts on “min of meer oké geflitst?

  1. Ik zou mijn camera manueel(M) instellen en een sluitertijd 1/60 kiezen en een diafragma 5.6. De externe flitser zou ik op ETTL zetten en scherpstellen op de vlag.
    Zelf heb ik mijn externe flitser nog niet zolang en heb hem enkel nog maar binnen gebruikt maar ik ben toch al heel tevreden over de resultaten.

  2. Hallo Stephanie, om je vraag te antwoorden (ivm met de panoramafoto’s), het is eigenlijk heel simpel: maak drie of meer foto’s in de groothoekstand. Het beste gebruik je een statief zodat je zeker vanuit het zelfde standpunt fotografeert. Je moet de foto’s ook elkaar voor een deel laten overlappen, anders werkt het niet. Daarna, in Photoshop Cs3 of Elements kies je onder File->automate->Photomerge. Daar kan je browsen naar de foto’s die je wil gebruiken, die selecteer je en photoshop doet voor jou de rest. Achteraf alleen nog wat bijsnijden en klaar is kees!

Geef een reactie

