’t is lastig…

… om niet te bloggen. ‘toeme toch!

Ik ben gisteren bij een vriendin gaan eten die een negatiefscanner heeft. “En dan?”, vraagt u nu? “Pinhole beelden digitaliseren!!” is mijn antwoord.

Ik heb me misschien wel 2 uur beziggehouden met

(1) dat ding geïnstalleerd te krijgen op mijn (vista 😦 ) PC. Dat ding had standaard enkel drivers voor XP en eerdere versies.

(2) het uitzoeken of ik mijn panoramanegatieven (van de kaasdoosjes-gaatjescamera, die velen onder u zelfs nog niet gezien hebben, denk ik) in één stuk kreeg ingescand. De scanner bekeer die negatiefjes als 4 aparte beelden, met stukjes tussen (dus er mankeerden telkens enkele millimeters beeld, want op een standaard negatiefje (uit een gewone camera, that is) zitten er natuurlijk ook enkele millimeters tussen elk beeld). De beelden aan elkaar photoshoppen was dus geen optie.

Uiteindelijk heb ik die laatste poging opgegeven. Ik ga de wijze raad “RTFM!” even opvolgen en de software-handleiding eens bekijken. Er zitten op de negatievenlader (van de scanner) geen tussenschotten dus het moet volgens mij écht écht écht mogelijk zijn een panoramabeeld te scannen… Maar ik moet er dus eens tijd in steken – en laat net dat lààtste een probleem zijn!

Ik wilde toch met een goed gevoel naar huis gaan, zodoende heb ik nog snelsnel één gewone-beeldjes-negatiefje (van een luciferdoosje) ingescand met een verbluffend resultaat. ’t Is weer zo ontzettend spannend allemaal! U zal echter nog even moeten wachten, hoor. Een reeks is pas een reeks als het een reeks is hè. Amai – als dàt geen zaterdagochtendwijsheden zijn!?

Ander nieuws:

  • de Vlaams-Brabanders onder u moeten het verkiezingsdrukwerk van Walter Kestens in het oog houden… 😀
  • de foto’s van de Bologna-betoging (waarover ik eerder berichtte) hebben in het Vlaamsche studentenland veel succes. De volgende links getuigen daarvan:
  • http://www.veto.be/BLGApers/bezettestad.html (B*LGA-pers: de voorlopig eenmalige samenwerking tussen de studentenbladen De Moeial, Veto, Schamper en Dwars, uit respectievelijk Brussel, Leuven, Gent en Antwerpen; B*LGA- hebt u’m?) . Het geweldig primeure voor mij hieraan is dat dit magazine in KLEUR gedrukt werd (in tegenstelling tot mijn foto’s die in Veto verschijnen – die zijn steeds zwartwit).
  • http://www.veto.be/veto/veto3523/BOLOGNA.html
  • http://www.schamper.ugent.be/files/477-LQ-GEENACHTERCOVER.pdf op p.23 – hier is wel een foutje ingeslopen: de onderste foto is, in tegenstelling tot wat de naamsvermelding vermeldt, niet van mij!
  • http://issuu.com/veto/docs/veto3523 op p.6
  • groot nieuws… groter nieuws… grootst nieuws: hij is er nu écht écht écht biiiiijna!

Nabije toekomstplannen:

  • straks de Sint-Pieterstoren van Leuven beklimmen voor een fotografisch uitstapje.
  • vanavond een frontstagepasje voor Wild In’t Park
  • de andere gaatjesbeelden scannen. en DAN krijgt u ze te zien. Beloooofd! (of ben ik weer aan’t trippen en besef ik weer te weinig dat dit voor u veel minder spannend is dan voor mij?? Een anekdote om dat laatste te bevestigen: ik heb de negatiefjes laten zien aan enkele medestudenten – sja, ik was ze gaan halen bij Bert Verlinden, vlàk voor een les – dan moet ge dat toch eerst nekeer bekijken alvorens ge de les kunt volgen zeker??? haha. Ze vonden er NIKS aan. Losers. 😉 )

Tot later! Gek hoe ik het bloggen giga-hard mis. Mijn Feed-reader is nog steeds leeg. Zucht. Maar met de studies is het goed aan’t komen. Da’s ook al wat – geef toe!

5 thoughts on “’t is lastig…

  1. Stephanie volgens mij ben jij een duizendpoot. Gaat vast allemaal goed komen. En dat je de toren van de st. Pieter gaat beklimmen ben ik bere jaloers op. Waarschijnlijk al gedaan dus als ik dit schrijf. Ben benieuwd naar je beelden.

  2. Af en toe moet je je geest en materie eens verlaten, om daarna jezelf weer te ontdekken. Doe ik ook wel eens, alleen duurt het soms wat lang.

  3. Pingback: Sint-Pieterskerk (1) « Blog Archive « Stephanie Verbeken

Geef een reactie

