Mijn remorrekske

Ik heb geen flauw idee of dat woord iets is van onze kanten (Tienen en omstreken) of dat het een algemeen beschaafd dialectisch woord is dat dus ook in andere delen van Vlaanderen gebruikt wordt, maar bij ons heeft iemand een remorrekske staan als ‘m niet kan volgen met de rondjes op café. Ventenpraat, I guess

Gisteren was ik wat fotografisch aan’t spelen, met mijn glas als object in casu, en daardoor had ik totaal niet door dat ik dus een, inderdààd, remorrekske had staan…

’t Is zomer. Laat die kriekskes maar komen.

09.06.29.kriek

7 thoughts on “Mijn remorrekske

  1. @Ysabje: dus dan is het toch meer streekgebonden dan ik dacht.
    @Tuur: ja dat klopt. wij zeggen dat ook. daar zal het dan wel van komen. een remorque (ik denk dat ge dat zo schrijft, komt uit het Frans… dénk ik 🙂 ) is wat ge meesleept als het volgende rondje wordt gebracht door de ober hè… snappie? 🙂

Geef een reactie

