Pinholereeks_1: Zelfportret

091105_1

Ziezo. We gaan ervoor.

Ik ben UUUREN bezig geweest met het inscannen van negatieven. Ik kocht namelijk enkele weken geleden mijn eerste eigen scanner, en nu het herfstvakantie is, vond ik wat tijd om erin te vliegen.

Ik heb er in deze reeks voor gekozen om, waar het lukte, de negatiefrandjes aan het beeld te laten hangen. De aandachtige kijker onder u merkt hierbij dat het om een APSrolletje gaat. Dat gaf wat problemen bij de ontwikkeling maar twas uiteindelijk wel gelukt (driewerf hoera voor Bert Verlinden). APSrolletjes zijn vele smaller. Dat geeft dit pano-effect: de beelden zijn even breed als de andere luciferdoosbeelden, maar ze zijn minder hoog.

Er komen nog wat 35mm- en holga-beelden aan ook. Ik heb beelden liggen voor bijna drie weken lang. Ik hoop dat ik van jullie wat commentaren mag ontvangen. Alvast bedankt!

Ik begin met een zelfportretje. Genomen op de trein toen ik onderweg was naar de fototentoonstelling van Carl De Keyser (en tevens bloggersbijeenkomst) in het SMAK, eind juni moet dat geweest zijn. Ik heb het gevoel dat ik moet leren lachen op een foto.

S.

4 thoughts on “Pinholereeks_1: Zelfportret

Geef een reactie

