Pinholereeks_10: voorbij rijdende trein

7 thoughts on “Pinholereeks_10: voorbij rijdende trein

    • @Tuur: dit zou van het inscannen kunnen komen. Ik ben er zelfs vrij zeker van. O.w.v. het APSformaat van deze film (veel smaller dan een normale 35mm), kon ik hem niet goed strak spannen in de 35mm-houder die bij de scanner zit. Dat maakt dat er op sommige beelden een soort van reflectie zit van de scannerlamp op het blinkende oppervlak van de film, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is dus die streep.
      Ik denk idd dat het Gent-Sint-Pieters was, maar omdat ik er niet meer zeker van was heb ik het niet bij de blogpost vernoemd. Blij dat jij mijn vermoeden bevestigd hebt: bedankt, bij dezen! 🙂

  1. dag Stepanie, je maakt deze pinholes dus op een “gewone” analoge camera ? Pinholes is hier pas project 24 uit “52 weekend projects (Creative Digital Photography, by Chris Gatcum)” maar als ik jouw pinholes zie wil ik wel een paar weken springen 😉

  2. dat luficerdoosje is nog meer back to basic in elk geval 😉

    Die “creative digital photography” is een leuk boek met weekend projectjes om meer met je (dslr) camera te doen dan “gewoon” plaatjes trekken. bv light painting, cross polarizing, bokeh, diffraction stars, zoom burst, camera tossing,… en dus ook pinholes (en andere DIY “lenzen”). Bij dat digitale doe-het-zelf projectje wordt gebruik gemaakt van een gat in de body cap afgedekt met een stukje aluminium met een klein gaatje erin (bv van een frisdrankblikje). Ik zou er precies nog wel een filterglas of zo willen voorzetten want sensoren en “open lucht” dat gaat niet zo goed samen 😉 (en dan maar hopen dat de digicam wil werken zonder lens want dat schijnt ook niet vanzelfsprekend)

Geef een reactie

