Nog een strobist-testje

het valt misschien op maar tot nu toe heb ik altijd gevraagd aan mijn modellen om naar boven te kijken om de (misschien belachelijke??) doch eenvoudige reden dat ik schrik heb van oogschade wanneer ze in de flits zouden kijken. Mag ik hier even naar jullie strobist-ervaringen hiermee vragen?

Nog iets anders: wie nog niet stemde op mijn foto in de Standaard-wedstrijd, en wie zich geroepen voelt om dat wel te doen, wordt vriendelijk verzocht HIER te klikken en te klikken op “stem op deze foto”. U bent alvast hartelijk en oprecht bedankt! (de link is dus: http://www.standaard.be/ugc/photospecial/detail.aspx?id=f0a63722-81ad-4ff6-9f32-a5d05fd9069b )

6 thoughts on “Nog een strobist-testje

  1. Als dat de reden is om uw modellen naar omhoog te laten kijken is dat wel merkwaardig geredeneerd van u.
    Want de essentie van strobist fotografie is toch net dat de flits niet op de camera staat. Bijgevolg kunnen uw modellen net wel recht in de lens kijken zonder in de flits te kijken.
    Nu sowieso, maak u geen zorgen over oogschade. Daarvoor zijn die flitsen niet straf genoeg. Anders waren er vele miljoenen slachtoffers geweest (er wordt tegen de sterren op recht in mensen hun smoel geflitst).

    • lol. idd – eigenlijk dom van mij, achteraf gezien 🙂 maar tis dat nu die flitsen echt wel vlakbij hun gezicht lag/stond… daarmee dat ik mij wat zorgen maakte. maar oké – zorgen weggenomen. waarvoor dank! 🙂
      S.

  2. – probeer je licht hoger te houden (liefst hoger dan het subject) en richt het lichtjes naar beneden. je schaduwen vallen nu heel vreemd omdat het licht van erg laag komt. dit geeft een spookachtig effect. misschien was dit de bedoeling?
    – maak je lichtbron groter om zachter licht te krijgen. je schaduwen zijn nu erg hard omdat je een erg kleine lichtbron gebruikt. een eenvoudige en goedkope paraplu of softbox kan hier wonderen doen
    – flitsen veroorzaken geen oogschade. toch zeker niet van op die afstand met een kleine flits. anders zouden alle modellen blind zijn op hun 35ste.

    succes!

  3. Wat jij allemaal doet met fotografie daar neem ik mijn hoed, als ik die al draag, voor af. Ongelofelijke kunsten haal je daar mee uit. Vind ik zo prachtig.

  4. Dag Joke, dank voor het compliment maar wat je schrijft is TE veel eer hoor. ik modder maar wat aan – zo voelt het althans… maar ik ben op zoek naar wat ik leuk en boeiend vind en zo zal ik er wel komen. al weet ik nog niet eens wààr ik wil komen 🙂

Geef een reactie

