Wispercursus (1)

Vorige week ben ik op Wisper-fotocursus geweest in Ste.-Croix, in de Drôme in Frankrijk (voor de geïnteresseerden: ergens op de weg tussen Crest en Die, ten oosten van Valence). Een echte aanrader.

Ik koos voor het onderwerp ‘portretten’ omdat ik me daarin wilde verdiepen. Voor de opdracht ‘portretten op locatie’ ben ik een dorp verder gereden en heb ik gewoon de mensen die ik tegenkwam, aangesproken. Dit portret van een sympathieke wijnbouwer is het resultaat. De komende dagen nog drie portretten uit deze reeks ‘op locatie’.

Technische details: 20mm, f9.0, 1/125sec, ISO200

10 thoughts on “Wispercursus (1)

  1. De mottige achtergrondkleur zorgt er voor dat de foto nog zo sterk opvalt!
    Sterk portret!

    Als ik u nog eens op één of ander feestje tegenkom (knipoog Manu ;))moet ge maar eens vertellen over de Wispercursus want heb al paar keer getwijfeld om ook een te volgen.

  2. Dezelfde cursus waar Caro geweest is veronderstel ik ?
    Toffe foto. Wel in de schemerzone tussen portret – en landschapsfotografie

  3. @Toon: gij se knipoger…! 😉 Wisper is absolute aanrader. Ze bieden weekendopleiding aan in Gent. Zéker doen. Arian Christiaens(en?) is docente bij Wisper en doet dat echt schit-te-rend. Heb al drie cursussen bij haar gevolgd en ik ben echt fan. Niet twijfelen!
    @Koen: idd, zelfde cursus. Schemerzone vind ik niet. Is gewoon de locatie waar die mens zijn dagelijks werk doorgaat. En dat daar een (prachtig) landschap bij hoort, maakt het voor mij nog geen landschapsfotografie. My idea… 😉

  4. Stepahie, ik moet Koen een beetje bijtreden.
    Hoewel ik het een heel goed beeld vind, ga je moeite hebben om deze foto aan je opdrachtgever te “verkopen” als zijnde “portret”, want daarvoor is hij iets te klein in de foto (imho).
    We zijn in juli op vakantie geweest tegen Die (Luc-en-Diois), prachtige streek he!

  5. “Die” is fantastisch! We waren daar deze zomer net toen het een ochtend geregend had in de schroeiende hitte, na die bui hingen de bergen daar dampend vol met sprookjesachtige mistwolken; dan is het verschrikkelijk gevaarlijk om fotoliefhebber te zijn aan het stuur van een rijdende wagen ; -) (“waar zit dat kaderke”, “waar kan ik hier godv.. ergens parkeren”,…)

    mooie tip die wisper cursussen, kan (ook) nog een cursus tekenen gebruiken 😉

Geef een reactie

