Moeke

Vanmiddag is de laatste van mijn vier grootouders overleden. Moeke was de grootouder met wie ik de hechtste band had. Echt afscheid nemen deed ik vorige week al, heel intens. En vandaag kwam dan het telefoontje dat ze haar strijd heeft opgegeven.

Bovenstaande foto is een foto die ik nam op haar verjaardagsfeest, afgelopen november nog – ze werd toen 85. Ze kreeg een taart met van die vuurwerkstokjes op. Ze straalde. Blij als een kind, was ze. Het is één van de herinneringen die ik graag wil vasthouden.

Rust zacht, Moeke. Je mag, nu.

5 thoughts on “Moeke

  1. Stephanie, viavia kwam ik vandaag voor het eerst op je blog terecht. Toevallig met deze post als eerste die ik las… Mooie foto, de tekst maakt het nog mooier… Koesteren…

    Veel sterkte,

    R.

  2. Mooi beeld en aangrijpend verhaal…
    Zoiets vind ik sterk.

    Mijn grootmoeder is 94 en haar leven is letterlijk aan het uitdoven… maar het lukt me niet om haar een laatste maal in beeld te brengen. Ik heb veel respect voor mensen als jij die dat wel kunnen. Lisa Van Damme heeft ook zo’n reeks gemaakt over haar grootvader, ook echt sterk in beeld gebracht.

Geef een reactie

